Projects

DE MARKTKANTINE
Ik mocht een ontwerp maken voor een kantine concept voor een overheidsinstantie met vestigingen over het hele land. De uitdaging? Medewerkers op hun eigen manier samen laten komen.
Frans, die al 40 jaar bij het bedrijf werkt en al jaren luncht vanuit zijn broodtrommel die zijn vrouw met veel liefde elke morgen voor hem vult en Sterre van 24 die pas een jaar bij het bedrijf werkt, ze haalt graag iets wat vers, gezond en verantwoord is. Iets waar ze op dan moment zin in heeft en wat haar een rust en bewustwordingsmomentje op de dag geeft. Super interessant om voor deze, misschien wat extreme uitersten, een fijne plek te creëren waar iedereen op zijn eigen manier kan lunchen. Een sfeer, verhaal en product neer te leggen waar alle generaties zich goed bij voelen. Waar je toch ook verrast wordt en misschien af en toe buiten je comfort zone stapt. Een mooie uitdaging met een mooi eerste concept ontwerp!
EEN SCHUUR OM VAN TE HOUDEN
Een schuur waar vroeger de aardappelen hebben gelegen verbouwen tot een woonruimte om te ontspannen.
In deze prachtige oude schuur van 11 meter hoog wilde ik vooral dat de oude schuur in in beeld bleef. De verschillende ruimtes hebben we los van elkaar in diverse ruimtelijke vormen geplaatst waardoor je de totale schuur optimaal beleefd en de losse ruimtes intiem van elkaar gescheiden zijn.
De glazen brug is de verbinder die minimaal opvalt. De ruimte van het zwembad ligt aan de tuinkant met openslaande deuren. Zo is het in de zomer een heerlijk open geheel en in de winter een warme ruimte met zicht op de prachtig uitgelichte tuin.

HET ZWIJSEN COLLEGE_GRAFISCH
Voor het Zwijsen heb ik een ontwerp mogen maken voor de herinrichting van een school in Veghel.
Ik bedacht een concept waarin de kernwaarden van de school zichtbaar worden en er een warme, veilige en inspirerende omgeving ontstaat, welke aansluit bij de visie van de school: "Alles wat je aandacht geeft GROEIT."
Ik heb een herinrichting opgesteld met kleuren en materialen voor de vloeren, wanden en plafonds.
Daarbij hebben we diverse grafische elementen ontworpen om zo de communicatie lagen als, navigatie en inspiratie beter zichtbaar te maken in een eigen taal over de verschillende afdelingen van de school.
Er heeft vergroening plaatsgevonden door de gehele school en we hebben maatwerk elementen ontworpen welke de functionaliteiten en uitstraling van de inrichting hebben ge-upgrade.

HET ZWIJSEN COLLEGE_RUIMTELIJK
Voor het Zwijsen heb ik een ontwerp mogen maken voor de herinrichting van een school in Veghel.
Ik bedacht een concept waarin de kernwaarden van de school zichtbaar worden en er waar een warme, veilige en inspirerende omgeving ontstaat, welke aansluit bij de visie van de school: "Alles wat je aandacht geeft GROEIT."
Samen met Jurgen Vonk van Juchaji (interieur, concept en projectmanagement) heb ik een herinrichting opgesteld met kleuren en materialen voor de vloeren, wanden en plafonds.
Daarbij hebben we diverse grafische elementen ontworpen om zo de communicatie lagen als, navigatie en inspiratie beter zichtbaar te maken.
Er heeft vergroening plaatsgevonden door de gehele school en we hebben maatwerk elementen ontworpen welke de functionaliteiten en uitstraling van de inrichting hebben ge-upgrade.

JUMBO HOOFDKANTOOR
Voor Jumbo ontwierpen we een nieuwe ontvangstal met een warm welkom.
De balie heeft een iconisch uiterlijk gekregen met een knipoog naar de eerste kruidenierszaak van de Familie van Eerd.
In het midden een organische element met en ongedwongen zitvorm.
Een lange tafel met tijdschriften en een koffiehoek met lekkere banken.
De kast met trofee’s. overwinningen, mijlpalen en nieuwe ontwikkelingen worden hierin tentoon gesteld.
Het Foodcafe heeft verschillende zitvormen gekregen waar medewerkers samen op apart kunnen plaatsnemen.

KANTOORPAND
Voor een nieuwe (extra) kantoorpand mochten we een nieuw ontwerp bedenken met een concept passend bij de waarden van de gebruikers. (het merk) We hebben een extra laag toegevoegd en het oude concept een upgrade gegeven. Met als werktitel "An extra layer of enjoyment". Meer rust, warmte, groen en ruimte voor andere werkvormen.
LAYOUTS CONCEPT
Een goede concept layout draagt samen met het concept het verhaal van de winkel en het merk.
Layouts maak ik op basis van verschillende uitgangspunten passend bij het merk, de productgroepen, de klant en/of de winkel.
De beleving van de layout speelt een belangrijke rol bij de “costomer journey”.
Bij het ontwerpen van de layout doorlopen we verschillende fases om zo de richting te bepalen en vanuit de eerste gedachten te zien en te voelen hoe de winkel vorm krijgt richting het voorlopig ontwerp.
“Waar verras je de klant, waar speel je in op impuls gedrag en waar mag de layout rationeel zijn?”
Allemaal interessante onderzoeken die per merk kunnen verschillen.

LAYOUTS ROLL OUT
De concept layout kan nu dienen als kapstok voor het maken van de concrete layouts in fysieke panden op lokatie.
Door de uitgangspunten van de concept layout (en het concept) in iedere fysieke winkel duidelijk naar voren te laten komen worden zowel het merk als de winkel krachtig en eenduidig in het straatbeeld.
Bij de fysieke roll out lokaties wordt tevens ingezoomd op invloeden die specifiek interessant zijn voor de gekozen lokatie.

NAIVAS
Naivas Supermarket, often referred to simply as “Navas”, is the largest supermarket chain in Kenya, with 84 outlets as of June 2022. At that time, Navas was the largest supermarket chain in Kenya.
The new Naivas stores we designed are full of modern retail principles combined with the “flavours” of Afrika.
- Naivas -

PEREKRESTOK
The new Perekrestok concept is designed to meet the needs of today’s customers, including frequent purchases of ready to eat and ready to go products. About 50% of the selling space is dedicated to fresh categories (fruits, vegetables, dairy products, cheese, deli meats, as well as fresh fish and meat.) or salad bars, bakeries and cafe’s. A special area will be focused on the health foods category.
-Perekrestok-
SHELL
Integrating a food story and integrating a new self scan design.
The concept is designed to meet the needs of today’s customers, including frequent purchases of ready to eat and ready to go product.
The Selfscan is bright, fresh and easy to see from the entrance.
-Shell-

SLIMME BADKAMER
Om aan de wensen van de opdrachtgever te voldoen hebben we een deel van de naastgelegen slaapkamer bij de badkamer getrokken.
Met een slimme en praktische indeling konden alle gewenste elementen geplaatst worden.
Een mooie grote grijze tegel loopt van de vloer over in de wand om zo extra ruimtelijkheid te creëren.
De handgevormde groene tegel zorgt voor een subtiel speels effect en kleurt mooi bij de walnoot houten meubels.
De douche wordt afgescheiden met een glazen wand. Omdat de bewoners niet van poetsen houden hebben we gekozen voor chromen kranen.
Praktisch en mooi!

SUPABARN
While designing this store we were inspired by "barns" as you see them in Canada, Australia and America. The structures have been decisive for the concept.
We have also made the existing layout more suitable for what Supabarn stands for.
A familie owned restaurant with a focus on providing the freshest from local suppliers.
The concept is designed to meer the needs of todays customers, including frequent purchases of ready to eat and ready to go products.

SUPABARN GARDEN CAFE
After we developed the Supabarn Fresh Market, a cozy outdoor garden could not be missed.
We have created a garden cafe on the square in front of the fresh market where different food concepts come together. The floor has different levels, which makes the area playful.
Protected from the bright sun and rain. You can sit in different ways. At the bar, a table of near the fire place.
For families, hard workers or frends coming together.
SUPERMARKT GOOR
Voor het eerste duurzaam ontworpen supermarktpand in Goor mocht ik de layout ontwerp van het totale oppervlak.
In deze ruimte neemt de Jumbo het grootste oppervlak in. Ik heb hier de conceptlay out geplaatst die ik in een eerder stadium met Jumbo heb ontwikkeld.
Een layout met veel oog voor “ready to heat & ready to cook”.
Aanvullend zitten er een paar krachtige afdelingen in waaronder een “Bierbeleving”.
In het voorgebied hebben de overige winkels een goede positionering ten opzichte van elkaar gekregen.
Centraal in de hal een bloemenpresentatie met een verlichtingselement aan het plafond om de hoogte te accentueren.